Praktijkinformatie

Wachtkamer Huisartsen Scharn

Praktische informatie

Op werkdagen is de huisartsenpraktijk geopend van 8.00-17.00 uur. Er is parkeergelegenheid direct voor het pand. Komt u met het openbaar vervoer? Buslijn 6 en 8 stoppen voor de deur.

Spreekuur

Al onze spreekuren zijn op afspraak. Neem voor het maken van een afspraak contact op met de assistente of plan een afspraak via de WebApp.

Bloedprikken en spreekuur assistente

Bloedprikken en andere door de assistentes uitgevoerde taken zoals oren uitspuiten, bloeddruk meten, injecties, 24 uurs bloeddrukmeter, stikstof en uitstrijkjes voor het bevolkingsonderzoek is mogelijk na het maken van een afspraak. Bel hiervoor 043-3637478, optie 3.

Dossier en uitslagen raadplegen

Wanneer u inlogt in de WebApp, kunt u zelf uw dossier raadplegen. Op deze website kunt u inloggen in de WebApp onder het kopje home op deze website. Ook kunt u na beoordeling door de arts uw bloeduitslagen inzien.
Mocht u nog geen inloggegevens hebben, kunt u hiervoor contact opnemen met de assistente.

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten kunt u aanvragen via de receptenlijn. Deze is te bereiken via nr. 043-3637478, optie 2.
.
U kunt ook gebruik maken van de WebApp. Hiervoor dient u zich eerst eenmalig te registreren via de assistente.

Spoed (Buiten Kantooruren)

Bij spoedgevallen kunt u onze spoedlijn bellen nr. 043-3637478, optie 1. De assistente overlegt dan met u of u naar de praktijk kunt komen of dat de huisarts naar u toe komt.
.
In het weekend
.
In de avond, ‘s nachts en tijdens en het weekend kunt u met spoedeisende klachten terecht bij de Huisartsenpost Maastricht en Heuvelland. Het gaat om zaken die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag. Er dient altijd eerst gebeld te worden op T. 043-38.77.777
www.hapmaastricht.nl

E-consult

U kunt de artsen via de WebApp  door middel van een e-consult consulteren, u krijgt dan binnen 2 werkdagen een reactie. Deze vorm van consultatie is vooral bedoeld voor relatief eenvoudige, niet spoedeisende vragen. U dient zich eenmalig voor de WebApp te registeren bij de assistente omdat wij uw identiteit met zekerheid moeten vaststellen.

Voor niet medisch inhoudelijke zaken kunt u mailen naar: info@hapscharn.nl

Beeldbellen

Beeldbellen is in onze praktijk mogelijk. U kunt dan de huisarts zien en spreken met behulp van uw eigen computer, tablet of smartphone. Vraag naar de mogelijkheden bij de assistente.

Telemonitoring en thuismetingen

Soms kan het prettig zijn om in uw thuisomgeving bepaalde metingen te verrichten, zodat u hiervoor niet steeds naar de praktijk hoeft te komen.  Thuismetingen van bijvoorbeeld uw bloeddruk of glucosewaarden kunt u dan makkelijk aan ons doorgeven.
Onze huisartsenpraktijk biedt de mogelijkheid om de volgende soorten telemonitoring (thuis) te laten verrichten:

    • bloeddrukmeting: 24-uurs of meting enkele keren per dag
    • holter-ecg om de elektrische activiteit van het hart te meten
    • glucosemetingen
    • gewicht
    • foto van bijvoorbeeld huiduitslag of het volgen van wondgenezing

Tijdens een consult met de huisarts zal samen met u bepaald worden of u in aanmerking komt voor een thuismeting.
Wilt u uw thuismetingen aan ons doorgeven? Dit kan via de telefoon aan de assistente of via het patiënten portaal. Mocht u nog geen account hebben, neem dan contact op met de praktijk.

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

  • om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
Spreekkamer dokter Kusters, Scharn
Klachten Scharn

Een klacht?

Als huisartsenpraktijk willen wij ons werk graag zo professioneel mogelijk uitvoeren en vinden wij het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk kan het voorkomen dat u geen goed gevoel heeft over het contact met onze praktijk. Zo vindt u bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of heeft u de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en wij ervan kunnen leren.

U kunt uw klacht of opmerking indienen door zich rechtstreeks tot een van onze medewerkers te wenden of door gebruik te maken van ons online Klachtenformulier. Eén van onze medewerkers neemt uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling. Een van onze huisartsen of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht niet helemaal duidelijk is. Daarna geven we telefonisch of via een afspraak een reactie op uw klacht. Wij streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen een maand in behandeling te nemen en af te ronden.

 

Klik hier voor ons online klachtenformulier

 

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. Indien u uw klacht wilt voorleggen aan de klachtenfunctionaris kunt u dit doen via de website van SKGE.

Daarnaast is de klachtenfunctionaris telefonisch bereikbaar op 088-0229190.

Indien u er ook met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg.

Het oordeel van deze geschilleninstantie is bindend. Meer informatie hierover kunt u vinden op de website www.skge.nl.

Translate »
Call Now Button