Praktijkinformatie

Wachtkamer Huisartsen Scharn

Praktische informatie

Op werkdagen is de huisartsenpraktijk geopend van 8.00-17.00 uur. Er is parkeergelegenheid direct voor het pand. Komt u met het openbaar vervoer? Buslijn 6 en 8 stoppen voor de deur.

Inloop Spreekuur

Vanwege het coronavirus is er voorlopig geen inloopspreekuur in onze praktijk. Wij vragen altijd eerst telefonisch contact op te nemen voordat u naar de praktijk komt.

Afspraken Spreekuur

Voor langer bestaande klachten of een uitgebreider consult vragen we u een afspraak te maken met een van onze assistentes op nr. 043-3637478, optie 3. Graag uw vragen of problemen aangeven.

Assistente Spreekuur

Andere door de assistentes uitgevoerde taken zoals oren uitspuiten, bloeddruk meten, injecties, 24 uurs bloeddrukmeter, stikstof en uitstrijkjes voor het bevolkingsonderzoek alleen op afspraak vanaf 10.00 uur (bel 043-3637478, optie 3).

Bloedprikken

Vanwege het coronavirus vragen wij u telefonisch contact op te nemen om een afspraak te maken voor bloedprikken. Controles voor chronische ziekten worden voorlopig uitgesteld.

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten kunt u aanvragen via de receptenlijn. Deze is te bereiken via nr. 043-3637478, optie 2.
.
U kunt ook gebruik maken van de WebApp. Hiervoor dient u zich eerst eenmalig te registreren via de assistente.

Spoed (Buiten Kantooruren)

Bij spoedgevallen kunt u onze spoedlijn bellen nr. 043-3637478, optie 1. De assistente overlegt dan met u of u naar de praktijk kunt komen of dat de huisarts naar u toe komt.
.
In het weekend
.
In de avond, ‘s nachts en tijdens en het weekend kunt u met spoedeisende klachten terecht bij de Huisartsenpost Maastricht en Heuvelland. Het gaat om zaken die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag. Er dient altijd eerst gebeld te worden op T. 043-38.77.777
www.hapmaastricht.nl

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

  • om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
Spreekkamer dokter Kusters, Scharn
Klachten Scharn

Een klacht?

Als huisartsenpraktijk willen wij ons werk graag zo professioneel mogelijk uitvoeren en vinden wij het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk kan het voorkomen dat u geen goed gevoel heeft over het contact met onze praktijk. Zo vindt u bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of heeft u de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en wij ervan kunnen leren.

U kunt uw klacht of opmerking indienen door zich rechtstreeks tot een van onze medewerkers te wenden of door gebruik te maken van ons online Klachtenformulier. Eén van onze medewerkers neemt uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling. Een van onze huisartsen of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht niet helemaal duidelijk is. Daarna geven we telefonisch of via een afspraak een reactie op uw klacht. Wij streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen een maand in behandeling te nemen en af te ronden.

 

Klik hier voor ons online klachtenformulier

 

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. Indien u uw klacht wilt voorleggen aan de klachtenfunctionaris kunt u dit doen via de website van SKGE.

Daarnaast is de klachtenfunctionaris telefonisch bereikbaar op 088-0229190.

Indien u er ook met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg.

Het oordeel van deze geschilleninstantie is bindend. Meer informatie hierover kunt u vinden op de website www.skge.nl.

Call Now Button
Translate »